Sevgili öğrenciler, ders kaydı esnasında aşağıda belirtilen hususlara özen gösterilmesi sizlere en iyi kayıt hizmeti verilebilmesi açısından önem arz etmektedir. Ders kaydı pandemi dolayısıyla e-posta ile gerçekleştirilecektir.

1. İkinci kez ders alacak olan öğrencilerin danışman atamalarının (eğer yapılmadıysa) ders kaydından iki hafta önce yapılması gerekmektedir. İkinci kez ders alacak öğrencilerin ders kayıtları Koordinatör tarafından yapılamadığı için mağduriyetler doğmaktadır. Ayrıca, ders kayıtları haftasında Koordinatör ders kayıtlarıyla ilgilenmek zorunda olduğu için danışman atamalarında gecikmeler yaşanmakta ve doğal olarak ders kayıtları aksamaktadır. Sonuç olarak bazı öğrencilerin kayıtları yapılamamakta ve bazı öğrenciler ise kontenjanlar dolduğu için istedikleri dersleri alamamaktadır.

2. İlk kez veya ikinci kez ders kaydı yaptıracak öğrencilerimizin kayıtlardan önce mutlaka Öğrenci İşleri sistemine girerek durumlarında bir değişiklik olup olmadığını kontrol etmeleri gerekmektedir. Bazı öğrenciler ders kaydı için başvurduğu esnada kayıtlarında HOLD olduğu anlaşılmaktadır. Bu durum zamanında ödenmeyen harçlarla ilgilidir. Kayıt esnasında gerekli ücret ödendikten sonra bu HOLD kaldırılmaktadır. Bu durum yine gecikmelere sebep olmaktadır. Öğrencinin kayıt olmadan önce böyle bir durumun olup olmadığını öğrenci işlerinde sorgulayarak öğrenmelidir.

3. İlk kez (ikinci kez kayıt yaptıracaklar danışman hocasıyla) ders kaydı yaptıracak olan öğrenciler ders alma kriterlerine göre belirledikleri dersleri aşağıda belirtilen formatta Prof. Dr. Ahmet Cansız’a e-posta ile bildirmeleri gerekmektedir (acansiz@itu.edu.tr). E-postanın konu kısmına Ders Kaydı yazılması diğer postalarla karışmaması açısından önemlidir. İstenilen formatta ve bilgi eksikliği sebebiyle doğacak sonuçlardan öğrenci sorumludur. Eski/yeni öğrencilerin toplamı 80’nin üzerinde olduğu için ve bu kayıtları sadece koordinatör yapabildiği için bu konuda göstereceğiniz özen kayıt işlemlerinin daha sağlıklı ve hızlı gerçekleşmesine yardımcı olacaktır.
Öğrenci Adı, soyadı:
Öğrenci No:
Student pin:
Ders adı, Kodu,CRN:

4. Öğrencilerin alacağı dersler ve kontenjanlar belli olup bu dersleri haftalık programları ve kontenjanları değişmemektedir. Her ne sebeple olursa olsun öğrencilerin dersi veren öğretim üyesine başvurarak kontenjanı artırması söz konusu değildir. Bu sebeple, kontenjan sıkıntısı yaşamamak için alacağınız dersleri önceden belirleyerek danışman hocanıza veya ilk kez kayıt yaptıracaksanız koordinatöre zamanında bildirmeniz gerekmektedir. Koordinatör ders kayıtlarını gelen e-postaları sıraya sokarak yapmaktadır.

5. Derslerin add/drop yapılması: Dersler add/drop haftasında yapılmaktadır. Ders alma haftasında lütfen kesin almayı düşünmediğiniz dersi (sonra nasıl olsa drop ederim diye) almayın. Unutmayın, gereksiz yere aldığınız bir dersin kontenjanının dolması bir başka öğrenci için elzem olan bir dersin alınmasını engellemiş olacaktır.

Prof. Dr. Ahmet Cansız,
Bölüm Koordinatörü